marți, 11 octombrie 2016

A intrat. Da ma, chiar ca era micuta, avea sanii mari, o alunita deasupra gurii si purta pantaloni, pozele nu erau fakes. Am zarit-o in timp ce-i turnam unuia un pahar cu vin. Statea in usa si privea nesigur in jur. I-am facut cu mana. Mana in care tineam paharul. A curs pe mine, ea a ras, clientul insa nu. Lasa ma ca nu ti-l bat la casa. Ea s-a apropiat si mi-a spus buna. Avea o voce subtire dar placuta. Mi-a intins mana, i-am apucat-o. Calda si moale. Mai stii cum ma cheama? Am ras, sigur, Petra (sau Patricia, pula mea). Petra, retine varianta mai scurta. Am condus-o la masa ei. Am asezat-o intr-un colt cu fata la mine, ca sa o pot vedea. Eu o sa ma mai plimb pe aici, i-am spus, sper sa nu te deranjeze. Nu, dimpotriva, o sa am timp ca sa te observ. Ea statea la masa ei si bea dintr-un cocktail pe care i l-am preparat dupa o reteta proprie, eu stateam la bar si serveam clientii. Ea se uita la mine, eu ma uitam la ea. Ne zambeam. Ma simteam bine. Ma gandeam, uite o femeie care e aici pentru mine ca atatea altele insa intr-un fel diferit, propriu. E bine sa uiti iubirile trecute, e bine sa le pui in rafturi si iti amintesti din cand in cand de ele asa ca si cum ai rasfoi un caiet de oracole din vremea liceului, in care abia iti mai recunosti scrisul, in care abia iti mai amintesti cine a notat in el si senzatia aia de regret, cald precum o cafea in benzinarie la Mol, ca a fost s-a dus si, pula mea… iar dupa ce am inchis ea a mai ramas. Stateam amadoi la masa si vorbeam. Eu ii spuneam glume, ea radea. Ne priveam in ochi si ne simteam misto. Te privesc in ochi si ma simt misto, i-am spus. Da, a spus si ea, cred ca simt la fel. Am pus mana peste palma ei. Ne atingeam degetele, eu i le mangaiam pe ale ei, ea mi le mangaia pe ale mele. Taceam si ne priveam. Ochii ii straluceau, aveai senzatia ca ii vine sa planga dar nu, nu, cunosteam stralucirea aceea, stralucirea ochilor unei femei care te vrea, sincer, nesofisticat, fara angajamente, privrea aceea cu care te invita sa darami ziduri si nu sa le ridici. Am urcat pe scari tinand-o dupa umeri. “Imi bag pula in ma-ta de gay imputit, de prost cu diploma, jeg ordinar”, am urlat in gand la Marty. Blocase liftul. In fata usii am sarutat-o pe crestet. In fata usii m-a sarutat pe gat. Am intrat. Am aprins lumina. Nu omori femei, nu? M-a intrebat p jumatate ingrijorata si pe jumatate amuzata. Nu e nevoie, i-am spus, prefer sa la uit. A ras. Am luat un marker si am invitat-o sa-mi scrie versurile ei pe perete. Nu ma mira, mi-a spus, esti un tip special Nic. Am ras tare in mine. Asa au crezut toate, apoi s-au carat. A scris : "Dă-mi un foc a spus şi hai în parc. Lumea nu merită decît un sfîrşit în negru pe alb.” Si a semnat sub ea – Petra. Doar ca sa tii minte cum ma cheama. 

 S-a asezat pe marginea patului si m-a intrebat, si cum ce facem Nic?

Niciun comentariu: